29
دوشنبه, آوریل
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 Monday 29 April 2024 20 شوال 1445

کابینه روحانی در آستان سقوط؛ وزیر بهداشت استعفا داد

ایران

برخی منابع در ایران در توئیتر اعلام کردند که وزیر بهداشت این کشور استعفای خود را تقدیم رئیس‌جمهوری کرده است.

 پس از کناره‌گیری حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت سابق ایران که در اعتراض به کم بودن بودجه وزارت بهداشت استعفا داده بود، امروز خبرهایی درباره استعفای سعید نمکی وزیر کنونی بهداشت این کشور منتشر شد.

بهروز شجاعی روزنامه‌نگار همشهری، دوشنبه 15 ژوئن 2020 در توئیتر نوشت: «شنیده‌ها حاکی از آن است که یکی از وزرای کلیدی این روزهای دولت، زمزمه جدایی سر داده و در جلسه شب گذشته شورای معاونین خود نیز این موضوع را مطرح کرده و جلسات امروز را لغو کرده است. برخی اختلافات با دولت، علت این تصمیم فعلی آقای وزیر عنوان شده است».

هنوز موافقت یا مخالفت رئیس‌جمهوری ایران با استعفای این وزیر مشخص نیست.

حسین یزدی، روزنامه نگار نزدیک به دولت نیز در توئیتر، با اشاره به اختلافات وزیر بهداشت با محمود واعظی رئیس دفتر حسن روحانی، نوشت: «اگر این وزیر که چشم امید به اصولگرایان برای دولت آینده هم دارد استعفا کند، کابینه سقوط خواهد کرد».

گفتنی است بر اساس قانون ایران، دولت دارای 19 وزیر است که تاکنون 8 وزیر تغییر کرده‌اند به همین علت اگر یک وزیر دیگر دولت، تغییر کند به دلیل اینکه نیمی از کابینه تغییر کرده‌اند، روحانی ناچار است کل کابینه را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کند که با توجه به ترکیب مجلس یازدهم، وضعیت سختی برای دولت روحانی در یک سال مانده به پایان دوره‌اش، ایجاد خواهد شد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید