24
چهارشنبه, آوریل
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 Wednesday 24 April 2024 15 شوال 1445

واکنش به انفجار نطنز:یک سایت حکومتی اسراییل را تهدید کرد و خبرگزاری های رسمی انعکاس دادند

ایران

دو روز پس از وقوع انفجار در تاسیسات هسته‌ای نطنز، بار دیگر یادداشتی در وبسایت «نور نیوز»، نزدیک به دبیر شورای عالی امنیت ملی، و همچنین برخی رسانه‌های ایران منتشر شده که به اسرائیل هشدار داده است.

 این یادداشت که روز شنبه در وبسایت «نور نیوز» و همچنین در خبرگزاری‌هایی همچون ایرنا، ایسنا و ایلنا منتشر شد، به اسرائیل درباره «تبعات» اقداماتش هشدار داده و بدون اشاره به جزئیات، به «هسته‌ای» بودن اسرائیل اشاره کرده است.

این یادداشت، که بدون نام نویسنده منتشر شده، تهدید کرده است که اگر «عرصه‌های تقابل از خطوط قرمز عبور کرده و وارد حوزه‌هایی شود که به صورت بالقوه امکان به خطر انداختن امنیت و سلامت منطقه‌ای و جهانی را دارد» در آن صورت «نمی‌شود مدل‌های تخیلی چون “سریال تهران” را به خورد جامعه جهانی داد».

«تهران» نام مجموعه‌ای تلویزیونی ساخت اسرائیل است که مضمون داستانی آن جاسوسی و تقابل‌های ایران و اسرائیل است. پخش این سریال از دوم تیرماه در یکی از شبکه‌های تلویزیون اسرائیل آغاز شده و به وبسایت‌های فیلم و سریال نیز راه یافته و زیرنویس شده است.

ابن یادداشت تهدیدآمیز خطاب به اسراییل در حالی در وبسایت ها و خبرگزاری های رسمی رژیم منتشر می شود که تا پیش از این رژیم این انفجارها و آتش سوزی ها در پایگاه هسته ای نطنز و پایگاه نظامی پارچین در شرق تهران را حادثه و اتفاق قلمداد می کرد.

اما روز شنبه پس از اینکه خبرگزاری رویترز به نقل از سه مقام رژیم که نخواست نامشان را فاش کند گزارش داد که انفجار در نطنز به دلیل حمله سایبری بوده شورای امنیت ملی رژیم اعلام نمود که دلیل انفجار را می دانیم اما به دلایل امنیتی نمی توانیم اعلام کنیم.

یادداشت منتشرشده در وبسایت «نور نیوز» با اینکه تأکید می‌کند مسئولین و مراجع رسمی اسرائیل درباره ماجرای نطنز سکوت کرده‌اند، اما مدعی شده است که رسانه‌ها «که بخش زیادی از آنها نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم با این رژیم مرتبط هستند» اقدام به «فضاسازی» درباره این حادثه کرده‌اند و همین «فضاسازی» نیز «تبعاتی» را متوجه اسرائیل خواهد کرد.

در این یادداشت نامی از رسانه‌ای خاص برده نشده است. از روز پنج‌شنبه که مقام‌های جمهوری اسلامی از وقوع «حادثه» در تاسیسات هسته‌ای نطنز خبر دادند، رسانه‌های بین‌المللی علاوه بر پوشش اظهارات مقام‌های ایرانی، تحلیل‌ها و گمانه‌هایی نیز از قول ناظران بین‌المللی و همچنین برخی مقام‌های جمهوری اسلامی منتشر کرده‌اند.

هیچ رسانه رسمی و هیچ یک از اعضای دولت اسرائیل تاکنون اعلام نکرده که اسرائیل در انفجار نطنز نقش داشته تنها یک خبرنگار جنجالی به نام ایدی کوهین در روزهای گذشته و به ویژه پس از انفجار در نطنز در رشته توییتر هایی عنوان می کند که این انفجارها از سوی اسرائیل صورت گرفته و وی در جدیدترین توییتر خود اعلام نموده که این حمله ها در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

شامگاه شنبه ایدی کوهین در گفتگویی که با شبکه بی بی سی فارسی انجام داد درباره منبع خبری خود توضیحی نداد اما گفت که اسرائیل و ایالات متحده از دروغ های رژیم ایران درباره برنامه اتمی این کشور خسته شده اند و به همین منظور اسرائیل دست به این حملات زده است.

وی درباره صحت ادعایش توضیح داد که طبیعی است که اسرائیل رسما این حملات را نمی پذیرد اما مهم این است که اکنون مبارزه در خاک ایران در جریان است و مقام های رژیم هم سردرگم هستند و نمی دانند که چه خبر است.

از جمله خبرگزاری رویترز به نقل از سه مقام ایرانی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود گزارش داد که جمهوری اسلامی عقیده دارد انفجار در نطنز به دلیل حمله سایبری بوده است.

یادداشت تهدید آمیزی که روز شنبه در «نور نیوز» منتشر شد دومین یادداشت از این نوع در این وبسایت بود.

روز پنجشنبه ساعاتی پس از وقوع انفجار در تاسیسات هسته‌ای نطنز یادداشت دیگری در این سایت منتشر شده بود که هشدار می‌داد اگر «نشانه‌هایی از عبور» آمریکا و اسرائیل «از خطوط قرمز» مشاهده شود، باید در «راهبرد مواجهه و مقابله با وضعیت جدید» تجدیدنظر اساسی شود.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید