01
چهارشنبه, می
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 Wednesday 1 May 2024 22 شوال 1445

اتاق عمل کلینیک پزشکی سینا اطهر پس از وقوع انفجار کپسول‌های اکسیژن

ایران

پس از وقوع انفجار و آتش‌سوزی در کلینک پزشکی سینا اطهر در تهران که موجب کشته شدن ۱۹ نفر گردید، امروز رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفته است که "شهر تهران ۵۰ بیمارستان قدیمی دارد که بیش از ۵۰ سال عمر دارند و فاقد شرایط ایمنی استاندارد هستند."

 آقای محمدی به باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صدا و سیمای دولتی ایران گفته است که "ملاحظاتی وجود دارد که نمی‌توانیم اسامی آن‌ها را اعلام کنیم، زیرا معرفی آن‌ها وضع را بدتر می‌کند و موجب تشویش اذهان مردم می‌شود".

به گفته وی "هر وقت که اجازه دهند ما اسامی آن‌ها را اعلام می کنیم".

این مقام مسئول شهر تهران با اشاره به اینکه "اعلام اسامی این بیمارستان‌ها تبعات اجتماعی دارد" گفته است: "بیمارستان‌های زیادی مشکل سازه دارند، ولی ظاهرا از نگاه کسانی که نمی‌خواهند این بیمارستان‌ها معرفی شوند، هزینه حادثه کمتر از جان باختن مردم است".

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود:‌" در هیچ جای کشور موضوع تعمیر و نگهداری رعایت نمی‌شود و همیشه صبر می‌شود تا ابتدا حادثه رخ دهد و سپس اقدام به رفع عیب آن کرد" و "در بیشتر بیمارستان‌ها کپسول اکسیژن وجود دارد، اما پروتکل‌های تعمیر و نگهداری در مورد آن‌ها رعایت نمی‌شود".

امروز هچنین محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفته است که پس از حادثه ساختمان پلاسکو "۳۳ هزار ساختمان ناایمن شناسایی شدند" که "تنها ۲۰۰ ساختمان ایمن شده است و ۳ هزار ساختمان هم در مسیر ایمن سازی قرار دارند اما ۲۹ هزار ساختمان هیچ اقدامی انجام نداده‌اند".

آقای هاشمی در جلسه شورای شهر تهران گفت که "مردم باید بدانند که آیا ساختمانی که قصد ورود به آن را دارند ایمن هست یا خیر".

به گفته وی در حادثه رخ داده برای کلینیک سینا "چهار دستگاه متولی بوده‌اند؛ وزارت بهداشت، شهرداری، وزارت کار و مالک مسؤولیت‌هایی داشته‌اند که باید هر کدام پاسخگوی عملکردشان باشند."

Hospital Explosion

پنج روز پیش انفجار کپسول‌های اکسیژن در مرکز درمانی سینا اطهر در شمال شهر تهران موجب کشته شدن دست کم ۱۹ نفر و مصدوم شدن ۱۴ تن گردید و بر اثر شدت انفجار خانه‌های نزدیک به این مرکز نیز آسیب دیدند.

به گفته منصور درجاتی، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران تجمع کپسول‌‎های اکسیژن و نگهداری نامناسب آنها دلیل وقوع حادثه بوده است.

محمد عسگری، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران نیز پس از وقوع حادثه گفت بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد نشت گاز دلیل انفجار شامگاه سه‌شنبه (دهم تیرماه) در مرکز درمانی سینا مهر اطهر نبوده است. او هم تایید کرده که انفجارها به دلیل آتش گرفتن کپسول‌های اکسیژن بود ولی دلیل آتش گرفتن این کپسول‌ها هم‌اکنون در حال بررسی است و مسئولان و کارشناسان آتش‌نشانی باید اعلام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران هم درباره علت تجمع این کپسول‌ها گفته "اکنون وزارت بهداشتی باید اعلام کند که آیا دپو کپسول اکسیژن به تعدادی که در کلینیک سینای اطهر بود، مجاز است یا خیر یا خود این مرکز درمانی استانداردهای لازم برای رعایت ایمنی را داشته است؟"

روز گذشته روزنامه ایران نوشت که بازپرس جنایی پس از وقوع انفجار دستور بازداشت ۹ نفر را صادر کرده است.

به نوشته این روزنامه بازداشت شدگان شامل افراد هیات مدیره، مدیرعامل و سهام‌داران و مسئول تاسیسات ساختمان هستند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید