23
سه شنبه, آوریل
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 Tuesday 23 April 2024 14 شوال 1445

حکومت ایران : از این پس به ونزوئلا دارو می فرستیم

ایران

اریک فاریاس پنیا ریاست شهرداری لیبرتادور دی کاراکاس توافقنامه داروخانه‌ای را با سفارت ایران به امضا رساند.

 او گفت: «با تضمین دسترسی به دارو، ما توافقنامه مهمی با حجت سلطانی سفیر حکومت ایران در ونزوئلا در باره ایجاد شبکه داروخانه‌ای Caribe به امضا رساندیم».

این در حالی که پیشتر محمد جواد ظریف و شماری از مقامات حکومتی ادعا کرده بود ند که وزارت خزانه‌داری نه‌تنها واردات غذا که واردات داروی ما را هدف قرار داده است.

یادآور می شود که پیشتر سفارت حکومت ایران در ونزوئلا اعلام کرده بود که قراردادهای تجاری امضا شده با ونزوئلا با ارسال اولین محموله میوه به ایران نهایی شد.اولین محموله انبه و آناناس ونزوئلا به ایران ارسال شد. این صادرات بخشی از روابط تجاری برد ــ برد بین دو کشور است.

حجت سلطانی در این باره گفته بود که ایران به‌همراه همسایگانش می‌توانند یک بازار بزرگ ۴۰۰ میلیون نفری برای ونزوئلا باشند.

در نتیجه اتحاد اقتصادی بین حکومت ایران و ونزوئلا، ۵ کشتی ایرانی حاوی بنزین بین ماههای مه و ژوئن به این کشور آمریکای جنوبی رسید تا تقاضای داخلی این کشور برای بنزین را تامین کند. تحریم‌های آمریکا به‌سختی به صنعت نفت ونزوئلا آسیب زده و باعث شده است این کشور با کمبود شدید بنزین مواجه شود.

این برای نخستین بار بود که رژیم ایران با نقض تحریمهای آمریکا و با وجود تهدیدهای این کشور، سوخت به آمریکای لاتین صادر کرد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید