26
جمعه, آوریل
جمعه 7 ارديبهشت 1403 Friday 26 April 2024 17 شوال 1445

پیکر نوید افکاری در فضای شدید امنیتی به‌خاک سپرده شد

ایران

بر اساس برخی گزارش‌ها پیکر نوید افکاری کشتی‌گیر ایرانی که صبح شنبه 12 سپتامبر 2020 در زندان عادل آباد شیراز اعدام شده بود، «شبانه و در فضای شدید امنیتی به‌خاک سپرده شد.»

 مهدی محمودیان فعال سیاسی اصلاح‌طلب که با خانواده آقای افکاری در ارتباط است، در توییتی نوشت: «پیکر نوید افکاری لحظاتی پیش [حدود 10 شب به وقت ایران] در روستای سنگر از توابع همایجان شهرستان سپیدان استان فارس تحت تدابیر امنیتی و شبانه به خاک سپرده شد.»

Navid Afkari 5

حکم اعدام افکاری در حالی اجرا شد که درخواست‌ها و اعتراضات گسترده برای توقف حکم اعدام نوید افکاری شکل گرفته بود.
قوه قضاییه ایران پیش از این ادعا کرده بود که نوید افکاری به اتهام قتل کارمند سازمان آب و فاضلاب در استان فارس با ضربات چاقو و بر اساس اعترافات خودش به قصاص محکوم شده است.

از سوی دیگر، نوید افکاری پیش از این، با انتشار یک فایل صوتی تاکید کرده بود که اعترافات گرفته شده از او زیر فشار شکنجه بوده و صحت ندارد.

قوه قضاییه ایران ادعا کرده بود فیلمی در دست دارد که نشان می‌دهد نوید مرتکب قتل شده است اما علیرغم درخواست این متهم برای پخش این فیلم، قوه قضاییه هیچوقت این فیلم را نشان نداد.

حسن یونسی وکیل این فرد به رسانه‌ها گفته بود که چنین فیلمی وجود ندارد و ادعای قوه قضاییه صحیح نیست.

پس از اعدام نوید افکاری، وکیل او در توئیتر نوشت: «بر اساس آیین‌نامه اجرای احکام قصاص، محکوم علیه حق دارد قبل از اجرای حکم با خانواده خود دیدار داشته باشد. برای اجرای حکم آنقدر عجله داشتید که نوید را از آخرین دیدار هم محروم کردید؟»

دادگستری استان فارس، درباره شتابزدگی در اجرای حکم اعدام این متهم ادعا کرد که این کار با اصرار اولیاء دم با عنوان حق الناس و حق شخصی آنها بامداد امروز به مرحله اجرا درآمد.

این در حالی است که مهدی محمودیان فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز در توئیتر نوشت: «با برادر نوید افکاری سوار هواپیما شدیم که بریم شیراز، خانواده مقتول قبول کرده بود که برای رضایت برویم و صحبت کنیم. همه امیدوار شده بودیم که رضایت بدهند، یک دقیقه قبل از حرکت هواپیما زنگ زدند و به برادرش اطلاع دادند که نوید اعدام شده است».

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید