18
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 30 فروردين 1403 Thursday 18 April 2024 9 شوال 1445

دیدار محمدجواد ظریف و هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در تهران خرداد ۱۳۹۸

ایران

-روزنامه «بیلد» نوشته محمدجواد ظریف قرار بود دوشنبه ۱۴ سپتامبر به اروپا سفر کند اما این سفر فعلاً لغو شده است.
- به گزارش «بیلد»، لغو این سفر پس از آنکه نوید افکاری کشتی‌گیر با وجود اعتراضات جهانی در روز شنبه اعدام شد، صورت گرفته. این در حالیست که وزارت خارجه‌ی جمهوری اسلامی علت رسمی انجام نشدن این سفر را «مشکلات لجستیک» اعلام کرده است!
- خبر اعدام نوید افکاری از نخستین ساعات روز شنبه ۱۲ شهریور بازتاب گسترده در رسانه‌های نوشتاری و دیداری آلمان داشت و به شدت واکنش چهره‌های سیاسی و اجتماعی این کشور را برانگیخت.
- بیژن جیرسرایی نماینده پارلمان آلمان: سیاستمداران آلمان و اتحادیه اروپا که مرتب خواهان بهبود روابط با رژیم [ایران] هستند باید خجالت بکشند.
- احمد منصور روانکاو آلمانی- عرب- اسرائیلی و یکی از چهره‌های شاخص مبارزه با تروریسم و اسلامگرایی در آلمان خطاب به سیاستمداران این کشور: اخلاق شماها کجاست وقتی موضوع بر سر اقدامات تباهکارانه‌ی رژیم ایران است؟ وقتی انسان‌های جوان فقط به خاطر آرزوی کمی آزادی اعدام می‌شوند؟

 در پی اجرای حکم اعدام نوید افکاری کشتی‌گیر معترض روزنامه «بیلد» آلمان یکشنبه ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهریور) گزارش داد سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به برلین لغو شده است.

س از نشست وزرای خارجه آلمان، فرانسه و بریتانیا در مورد توافق اتمی در روز ۲۰ شهریور قرار شد محمدجواد ظریف به اروپا سفر کند و دوشنبه ۱۴ سپتامبر با مقامات آلمان، فرانسه و بریتانیا سه کشور اروپایی عضو برجام و همینطور مقامات اسپانیا و ایتالیا دیدار کند اما این سفر فعلاً به تعویق افتاده است.

پیش از این روزنامه «بیلد» در گزارشی از دولت آلمان خواسته بود اجازه ندهد وزیر خارجه یک حکومت جنایتکار که قهرمان ورزشی کشوری را به خاطر شرکت در اعتراضات اعدام کرده، وارد آلمان شود.

Zarif 2

اعدام افکاری موجی از خشم و نفرت و انزجار علیه جمهوری اسلامی در داخل و خارج از ایران برانگیخته است.

روزنامه «بیلد» نوشته است، سفر از قبل برنامه‌ریزی شده‌ی محمدجواد ظریف وزیرخارجه شصت ساله جمهوری اسلامی به برلین بر اساس اطلاعات این روزنامه موقتا لغو شده است. ظریف قرار بود از روز دوشنبه با وزرای خارجه آلمان و بریتانیا و فرانسه ملاقات کند اما حالا این سفر به تعویق افتاده است.

به گزارش «بیلد»، لغو این سفر پس از آنکه نوید افکاری کشتی‌گیر با وجود اعتراضات جهانی در روز شنبه اعدام شد، صورت گرفته است. این در حالیست که وزارت خارجه‌ی جمهوری اسلامی علت رسمی انجام نشدن این سفر را «مشکلات لجستیک» اعلام کرده است!

روزنامه «بیلد» با توضیحاتی درباره پرونده نوید افکاری همچنین نوشته است که بنا به اطلاعات سازمان‌های حقوق بشری از این زندانی تحت شکنجه اقرار اجباری گرفته شده بود. به نوشته «بیلد» سازمان عفو بین‌الملل در روز جمعه نسبت به «اعدام مخفیانه»‌ی نوید افکاری هشدار داده بود. «بیلد» افزوده در اعتراضات جهانی علیه حکم اعدام نوید افکاری از جمله نام دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا و کنفدراسیون ورزش‌های المپیک آلمان دیده می‌شود.

خبر اعدام نوید افکاری از نخستین ساعات روز شنبه ۱۲ شهریور بازتاب گسترده در رسانه‌های نوشتاری و دیداری آلمان داشت و به شدت واکنش چهره‌های سیاسی و اجتماعی این کشور را برانگیخت. بیژن جیرسرایی نماینده پارلمان این کشور (حزب دمکرات لیبرال) دیروز در توئیتی این اقدام جنایتکارانه را محکوم کرد و نوشت: «سیاستمداران آلمان و اتحادیه اروپا که مرتب خواهان بهبود روابط با رژیم [ایران] هستند باید خجالت بکشند.»

Zarif 3

احمد منصور روانکاو آلمانی- عرب- اسرائیلی و یکی از چهره‌های شاخص مبارزه با تروریسم و اسلامگرایی در آلمان که دیروز در توئیتی با هشتگ نوید افکاری نوشته بود «اخلاق شماها کجاست وقتی موضوع بر سر اقدامات تباهکارانه‌ی رژیم ایران است؟ وقتی انسان‌های جوان فقط به خاطر آرزوی کمی آزادی اعدام می‌شوند؟ چرا خشم شما گزینشی است؟ آیا چیزی بیشتر از خطابه‌های یکشنبه و اطلاعیه‌های خشمگین مطبوعاتی هم در چنته دارید؟» امروز در تأیید لغو سفر ظریف به آلمان توییت کرد: «بسیار عالی!»

Zarif 4

واکنش‌‌های بین‌‌المللی به اعدام افکاری همچنان ادامه دارد. کلی کرافت سفیر آمریکا در سازمان ملل در توییتی نوشت «فکر و دعای ما با خانواده نوید افکاری است. ما بی‌اعتنایی مستمر و بی‌شرمانه رژیم ایران به زندگی انسان‌ها را محکوم می‌کنیم. صدای مردم ایران خاموش نخواهد شد».

Zarif 5

نوید افکاری شتابزده و در فضایی امنیتی شبانه به خاک سپرده شد. اکنون این شبهه نیز وجود دارد که وی ممکن است زیر شکنجه جان باخته باشد چرا که وی ناگهانی و بدون اطلاع و بدون آخرین ملاقات با خانواده اعدام شده و همچنین به خانواده‌ وی اجازه ندادند پیکر او را ببینند. یکی از بستگانش گفته آثار شکستگی روی صورت نوید مشهود بود.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید