01
چهارشنبه, می
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 Wednesday 1 May 2024 22 شوال 1445

وزیر مشاور امارات: حکومت ایران و ترکیه شبیه هم شده‌اند

ایران

دکتر انور قرقاش، وزیر مشاور امارات عربی متحده در امور خارجه، امروز (دوشنبه) در جریان کنفرانس «مجمع استراتژیک ابوظبی»، گفت که همه کشورها باید به حاکمیت ملی یکدیگر احترام بگذارند.

 قرقاش با اشاره به سیاست های کنونی تهران و آنکارا افزود: «ایران و ترکیه هر دو شبیه همدیگر از دخالت در امور کشورها به عنوان ابزاری برای اجرای برنامه‎های توسعه طلبانه خود در منطقه استفاده می‌کنند».

وزیر مشاور اماراتی تأکید کرد که اسلحه ایران هنوز به یمن سرازیر می‌شوند و تهران از شبه نظامیان غیرقانونی حمایت می‌کنند. ترکیه نیز با استفاده از خلا امنیتی موجود در لیبی گروه‌های مسلح و شبه نظامیان افراطی را در این کشور را تقویت می‌کند.

او افزود: «ما نمی‌توانیم این رویکرد سیاسی بی‌ثبات کننده در جهان عرب را بپذیریم اما به دنبال مقابله نیستیم. امارات عربی متحده همیشه با همه برای ارتقا گفتمان سازنده عمل کرده است.بهتر است که همیشه منازعات منطقه را به روش صلح آمیز حل کنیم».

وزیر مشاور اماراتی تاکید کرد که امارات عربی متحده متعهد است که به دنبال حل مسالمت آمیز بحران‌ها باشد.

او افزود در یمن تا برقراری آتش‌بس گسترده‌ای که زمینه‌ساز دستیابی به راه حل سیاسی پایدار باشد، به حمایت از ائتلاف عربی ادامه خواهیم داد.

او خاطرنشان کرد که کشورش از توافق آتش ‌بس و آغاز گفت و گوی سیاسی بین لیبیایی‌ها استقبال کرده و از تلاش‌های سازمان ملل در لیبی بسیار پشتیبانی خواهد کرد.

دکتر انور قرقاش در مورد تحولات اخیر در آمریکا و پیروزی دمکرات‌ها، تأکید کرد که کشورش مشتاقانه منتظر همکاری با جو بایدن رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده است.

او گفت این روابط که بر اساس تعمیق روابط میان دو کشور برای منافع مشترک، ارزش‌ها مشترک و دوستی میان دو کشور مبتنی است، فراتر از رویکردهای داخلی احزاب آمریکا است.

او در مورد توافق با اسرائیل افزود: «صلح با اسرائیل به هیچ وجه علاقه امارات به حل مسئله فلسطین و حمایت از مردم فلسطین را کاهش نمی‌دهد».

دکتر انور قرقاش افزود: «ما هنوز معتقدیم که باید صلحی عادلانه و همه جانبه میان اسرائیل و فلسطینی‌ها حاصل شود اما در عین حال ما می‌دانیم که این فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها هستند که باید در مورد روش و فرمول این صلح تصمیم بگیرند».

او در پایان گفت که امارات عربی متحده به هر طریقی آماده حمایت از صلح است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید