29
جمعه, مارس
جمعه 10 فروردين 1403 Friday 29 March 2024 19 رمضان 1445

شریعتمداری در واکنش به سخنان روحانی: یکی از شرط های ما قصاص کردن ترامپ خواهد بود

ایران

پیشنهاد دوباره روحانی برای مذاکره با دولت آمریکا با مخالفت شماری از رسانه ها و مقامات تندروی ایران روبرو شد

 در واکنش به سخنان حسن روحانی که گفته بود “در مورد برداشتن تحریم ها، این بار نباید فرصت سوزی کرد” حسین شریعتمداری یکی از شرط ها را “قصاص کردن دونالد ترامپ” عنوان کرد.

پاسدار شریعتمداری، سخنگوی علی خامنه ای در کیهان، در واکنش به بازگشت به برجام ، نخست خواهان قصاص ترامپ شد و شرایط دیگری را برای آغاز مذاکرات عنوان کرد که در واقع رد کامل فراخوانی دیروز حسن روحانی است که گفته بود: «دولت از هر فرصتی برای رفع تحریم‌ها استفاده می‌کند».

شریعتمداری در ادامه شروط خود برای مذاکره با بایدن گفت: «اول آنکه تمامی تحریم‌ها لغو شود و ثانیاً دارایی‌های بلوکه ایران بازگردانده شود و ثالثاً خسارت‌های وارده جبران شود و صد البته مجازات قصاص برای ترامپ و سایر عوامل شهادت شهید سلیمانی و شهید ابومهدی که جای خود دارد و هرگز صرفنظر کردنی نیست»

از زمان خروج پرزیدنت ترامپ از برجام و بازگشت و تشدید تحریم‌های ایالات متحده علیه تهران، رکود اقتصادی و تورم در ایران تشدید شده و ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی سقوط کرده است. عملکرد اقتصادی دولت حسن روحانی از سوی نیروهای سیاسی داخل نظام و اپوزیسیون به‌شدت مورد انتقاد قرار دارد.

روحانی در ادامه گفته بود که هدف ما این است که فشار تحریم را از شانه‌های مردم برداریم و هرجا فضا مناسب این کار باشد وظایفمان را بر مبنای امنیت ملی‌مان انجام می‌دهیم و هیچ کس در این زمینه حق فرصت‌سوزی ندارد».

عبدالله‌گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران نیز نسبت به موضع روحانی اعتراض و مخالفت کرده و در کانال تلگرامی خود نوشت: روحانی دوباره دوپهلو گویی را شروع کرده. ممکن است جناب روحانی بفرمایند چه فرصتی از طرف مقابل در اختیار ما قرار داده شده که می‌فرمائید:”هیچ کس حق ندارد فرصت سوزی کند؟

این در حالی که روحانی از منتقدانش خواست تا « به شایعات و القائات نادرست در داخل کشور ادامه ندهند و به آن دامن نزنند و بگذارند این فضایی را که برای ماه‌های آینده در ذهن مردم به وجود آمده ادامه داشته باشد و موضوعات منافع کشور را به انتخابات ریاست جمهوری ایران گره نزنند».

کوتاه مدتی پس از اعلام خبر پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و واکنش مثبت بازارهای ایران به شکست ترامپ، سیاستمداران و رسانه‌های جناح محافظه‌کار بارها به حسن روحانی، جریان میانه‌رو و اصلاح‌طلبان هشدار داده اند تا روی بهبود مناسبات با واشنگتن برای بهبود وضعیت اقتصادی حساب نکنند.

علی خامنه ای نیز گفته بود که اینکه چه کسی رئیس جمهوری آمریکا بشود در سیاست ما تاثیری نمی‌گذارد

روحانی در سخنان دیروزش به طور غیر مستقیم گفته بود که پیروزی بایدن امیدواری هایی بوجود می آورد.

بایدن نیز در جریان مناظرات و کارزار انتخاباتی خود خروج ایالات متحده از برجام را اشتباه توصیف کرده و گفته بود که این کار باعث افزایش سرعت ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای شده و امنیت آمریکا و متحدانش را به خطر انداخته است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید