25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

خامنه ای ادعا کرد که حکومت شاه استبدادی بوده و رژیم اسلامی مردمسالار است، که این سخنان موجب شگفتی شد

ایران

سخنان علی خامنه ای درباره این که رژیم پیشین در ایران یک حکومت استبدادی بود که بر مردم ستم می کرد و آنان را از آدی های ابتدایی نیز محروم می ساخت، ولی حکومت کنونی در ایران کاملا برعکس آن است و نشان مردمی بودن رژیم می باشد، با ابراز شگفتی های بسیار روبرو شد و مردم در شبکه های اجتماعی پرسیدند چگونه رهبر حکومت اسلامی ایران چنین ادعایی مطرح می سازد که با واقعیات هیچگونه شباهتی ندارد؟

 رهبر حکومت اسلامی ایران این سخنان را روز گذشته (چهارشنبه) به مناسبت سالروز ۲۹ بهمن بیان داشت که یک سال پیش از به قدرت رسیدن رژیم اسلامی، تظاهرات گسترده ای در آنجا علیه رژیم شاهنشاهی برگزار گردید.

علی خامنه ای در سخنانش گفت که دوران شاه ایام استبداد و حکومت فردی و ستمگری و سلب همه آزادی های مردمی بود و همزمان ادعا کرد که در حکومت اسلامی، اکنون مردم هستند که اراده خود را در حکومت بیان می کنند و از طریق انتخابات، خواسته های خود را بیان می دارند و افراد مورد اعتماد خود را بر می گزینند.

این ادعا را علی خامنه ای در حالی بیان کرد که حقوق انسانی و آزادی های فردی و سیاسی در ایران اسلامی، کاملا پایمال شده و سرکوبگری به درجه ای رسیده، که نه تنها فردی را به علت انتقاد از رژیم و اعتراض به گرانی بنزین، به گلوله میبندند، بلکه به خانواده او نیز امکان عزاداری نمی دهند.

در مورد انتخابات نیز یادآوری شد که در رژیم ایران، فرمایشی ترین نوع انتخابات جهان می باشد، زیرا نامزدهای انتخاباتی باید ابتدا از صافی شورای نگهبان بگذرند، و آن نهاد است که تصمیم می گیرد چه کسی برنده اعلام شود.

همچنین یادآوری شد که به دستور خامنه ای، حتی در نتایج انتخابات ریاست جمهوری نیز تقلب شده و خامنه ای بارها در مباحثات مجلس دخالت کرده و دستور داده که برخی لوایحی که می خواست آزادی های جزئی به مردم داده شود، از دستور کار حذف شده است.

همچنین، علی خامنه ای به صورت ولی مطلقه فقیه، قصد دارد تا پایان عمر خود در حکومت باقی بماند و تسلط بر همه کلیدهای قدرت را به دست داشته باشد.

در برخی شبکه های اجتماعی اظهار نظر شده که این سخنان خامنه ای (که ظاهرا برای تشویق مردم به هدف شرکت در انتخابات بیان گردیده) نمونه دیگری از استدلال های نادرست فردی است که گفته می شود قدرت درک واقعیات، به عمر سن بالا، در او بسیار ضعیف شده است، که یک نمونه آن، اعلام ممنوعیت ورود واکنش های ساخت آمریکا و انگلیس بوده است.

خامنه ای در سخنان دیروز خود، در تلاش برای کشاندن مردم به شرکت در انتخابات گفت: اگر مردم می خواهند همه مشکلات کشور حل شود، باید در شمار بسیار زیاد، در انتخابات شرکت کنند.

شورای نگهبان، همیشه افرادی را که ممکن است کاملا در خط خامنه ای نباشند، فاقد صلاحیت اعلام می کند و رای دهندگان، از آزادی تصمیم گیری محروم هستند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید