20
شنبه, آوریل
شنبه 1 ارديبهشت 1403 Saturday 20 April 2024 11 شوال 1445

علی خامنه ای ادعا می‌کند که یهودستیز نیست، ولی اظهارت پیشین او این دروغ را آشکار می‌سازد

خاور میانه

علی خامنه ای در تلاش برای کاستن از نفرت جهانی نسبت به رفتارها و گفتارهای یهود ستیزانه او، در یک پیام توییتری که به زبان انگلیسی انتشار یافت، نوشت: «نابود سازی رژیم صهیونیستی به مفهوم نابودی یهودیان نیست. ما با یهودیان مخالفتی نداریم، به این معنی که با نابودی

رژیم تحمیلی، مسلمانان، مسیحیان و یهودیان فلسطینی حکومت دلخواه خود را برپا می سازند و اوباشی را مانند نتانیاهو به بیرون می اندازند. این است منظور ما از “نابودی اسرائیل” و این امر عملی خواهد شد».

تحلیلگر رادیو اسرائیل می گوید که این یک نمونه دیگر از فریبکاری علی خامنه‌ای برای پرده پوشی نیت های واقعی او می باشد و برنامه‌هایی که پیشنهاد می کند، امری ناشدنی و سرپوشی برای توجیه خواست او درباره نابودی اسرائیل است، بی آن که ظاهرا به یهودستیزی متهم گردد.

مفهوم سخنان علی خامنه ای آن است که ابتدا، گروه های تروریستی فلسطینی و عربی و اسلامی، که رژیم ایران آنها را “جبهه مقاومت” می نامد، اسرائیل را نابود کنند و سپس یک همه پرسی برگزار شود که در آن، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان بتوانند رژیم مورد علاقه خود را تعیین کنند.

او روشن نمی سازد که منظورش از یهودیان، مسلمانان و مسیحیان پس از نابودی اسرائیل، چه کسانی است؟ آیا او از همه یهودیان و مسلمانان و مسیحیان جهان سخن می گوید و یا کسانی که هم اکنون در سرزمین اسرائیل ساکن هستند؟ اگر منظورش مردمان همین سرزمین است، پس چه نیازی به همه پرسی دارد؟ زیرا اسرائیل دارای یک رژیم کاملا دموکرات و آزاد است که در آن یهودی و مسلمان و مسیحی و دروزی از حقوق یکسان برخوردار هستند و احزاب عربی فعالیت کاملا آزاد دارند و سومین جبهه حزبی بزرگ در اسرائیل محسوب می شوند.

هر دور انتخابات عمومی در اسرائیل، در واقعی یک همه پرسی است که در طول هفتاد و دو سال استقلال دوباره اسرائیل، بیش از سی بار انجام گرفته است.

اگر خامنه ای بر این باور است که برگزاری همه پرسی عادلانه ترین شیوه سیاسی و نشان دموکراسی و آزادی انتخاب است، آیا بهتر نیست که این همه پرسی ابتدا در ایران برگزار شود تا ملت نشان دهد که چه حکومتی را می پسندد؟

به گفته تحلیلگر رادیو پیام اسرائیل، خامنه ای در این که ادعا می کند یهودستیز نیست، بلکه فقط خواهان نابودی اسرائیل است دروغ می گوید. خامنه ای در کنار احمدی نژاد و دیگر سران رژیم ایران، هولوکاست را “افسانه” خوانده و ادعا کرده بود که کشتار شش میلیون نفر یهودی، اتفاق نیفتاده است.

خامنه ای در سال های نخست رسیدن به مقام “ولی مطلقه فقیه”، در نطفی گفته بود که “اسرائیل یک کشور جعلی است که اهالی آن مشتی تبهکار و قاتل و دزد هستند که از اقصی نقاط جهان در این سرزمین ساکن شده اند”.

اطلاق چنین صفتی به مردمان کشوری که در علم و هنر و فرهنگ و عطای آزادی به شهروندان، ایجاد تساوی حقوق بین همگان و دموکراسی و مردمسالاری از جانب فردی که خود سرکرده فساد و دزدی و ظلم و جنایت علیه شهروندان کشور خویش است، چیزی جز قیاس به نفس نمی تواند باشد.

سران رژیم ایران و از جمله شخص روح الله خمینی، بارها یهودیان را “خبیث و تبهکار” نامیده‌اند و تلاش برای آتش زدن آرامگاه استر و مردخای در همدان را نیز می توان نشان دیگری از این یهودستیزی دانست.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید