26
جمعه, آوریل
جمعه 7 ارديبهشت 1403 Friday 26 April 2024 17 شوال 1445

ائتلاف به رهبری آمریکا: ‌دو رهبر داعش را کشتیم

خاور میانه

نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده آمریکا در نبرد با داعش از کشته شدن دو نفر از رهبران منطقه‌ای گروه موسوم به دولت اسلامی خبر داد.

 

احمد عیسى اسماعیل الزاوی معروف به ابوعلی البغدادی و احمد عبد محمد حسن الجغیفی، معروف به ابوعمار در حملات هوایی نیروهای ائتلاف به سوریه کشته شده‌اند.

به گفته نیروهای ائتلاف در نبرد با داعش، این حملات «با همراهی متحدان»، در استان شرقی دیر الزور انجام شده است.

گفته می‌شود ابوعلی البغدادی، دستورات گروه داعش را به پیکارجویان و هراس‌افکنان این گروه در شمال بغداد می‌رسانده است.

از او به عنوان رهبر داعش در شمال بغداد نیز نام برده می‌شد.

احمد عبد محمد حسن الجغیفی، معروف به ابوعمار هم یک مقام ارشد داعش در زمینه تدارکات بود که مسئولیت مستقیمی در رساندن سلاح، تجهیزات و نیرو در عراق و سوریه برعهده داشته است.

ائتلاف به رهبری آمریکا در نبرد با داعش گفته است این حملات پنج روز قبل صورت گرفته است.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی نیروهای ائتلاف، دیگر رهبران داعش هم زیر فشارهای شدیدی قرار دارند.

شامگاه چهارشنبه ۲۰ مه/ ۳۱ اردیبهشت هم رسانه‌های عراقی به نقل از سازمان اطلاعات ملی این کشور اعلام کردند عبدالناصر قرداش، یکی از نامزدهای جانشینی ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش بازداشت شده است.

قرداش که متولد ۱۹۷۶ در تلعفر در استان نینواست، در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ – ۲۰۰۵ با القاعده بیعت کرد و امور شرعی این تشکیلات در شرق نینوا را به دست گرفت اما ارتش آمریکا او را بازداشت کرد. بعد از آزادی قرداش، او از القاعده فاصله گرفت، با داعش بیعت کرد و ریاست کمیته مذاکره‌کننده در داعش را به عهده داشت و درگیری‌های باغوز را هم شخصا فرماندهی کرد.

به نوشته واشنگتن‌ پست در مجموع شش نفر از نیروهای ارشد داعش به عنوان جانشینان احتمالی خلیفه این گروه مطرح هستند. عبدالناصر قرداش یکی از این شش نفر است.

ابوبکر البغدادی، رهبر داعش، سال پیش در جریان حمله نیروهای ائتلاف در شمال غربی سوریه کشته شد و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا خبر کشته شدن او را اعلام کرد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، رهبر داعش پس از هجوم نیروهای آمریکایی جلیقه انفجاری خود را منفجر کرد و همراه او دو کودک نیز کشته شدند.

ابوبکر البغدادی در پنج سال گذشته رهبر داعش بود و خود را «خلیفه مسلمین» می‌خواند.

از زمان شکست‌های داعش در ماه مارس سال ۲۰۱۹ و عقب‌نشینی این گروه‌، حمله‌های شورشیان داعش محدود به مناطقی در شرق سوریه بوده است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید