26
جمعه, آوریل
جمعه 7 ارديبهشت 1403 Friday 26 April 2024 17 شوال 1445

مسلمانان فلسطینی قصد دارند جشن عید فطر را برگزار کنند، ولی پلیس فلسطینی با آنها درگیر شد

خاور میانه

تصمیم مسلمانان فلسطینی برای برگزاری آئین عید فطر موجب وقوع درگیری هایی بین باورمندان و مامورا پلیس فلسطینی گردید و برخوردهای خشونت باری رخ داد که موجب زخمی شدن یک فلسطینی میانسال و یک کودک گردید. اهالی فلسطینی ابراز خشم کردند که چرا نیروهای انتظامی خود آن ها، این چنین شهروندان را سرکوب می کنند.

 

ولی تلاش پلیس فلسطینی، به هدف حفظ سلامت مردم بود، که در شرایط کنونی، هنوز گردهم آمدن آن ها موجب گسترش هرچه بیشتر ویروس کورونا می گردد. حکومت خودگردان، همانند دولت اسرائیل، به باورمندان مسلمان توصیه کرده که به مناسبت عید فطر از نمازگزاری در مساجد و یا گردآمدن همگانی در ملاء عام دوری جویند.

در اردوگاه فلسطین شوعفات در شمال اورشلیم که بخشی از مساحت پایتخت محسوب می شود ولی نیروهای انتظامی فلسطینی آن را اداره می کنند، تلاش پلیس فلسطینی برای متفرق ساختن افرادی که برای برگزاری آئین عید، به صورت فشرده گرد آمده بودندف درگیری های خشونت باری رخ داد و پلیس فلسطینی با شدت عمل بسیار رفتار کرد و دو تن را زخمی ساخت و موجب بروز اعتراض های گسترده شد.

در شرق اورشلیم نیز پلیس اسرائیل ناچار به رویارویی با نمازگزارانی شد که قصد داشتند آیین عید را به صورت فشرده و برخلاف محدودیت های بهداشتی اعلام شده برگزار کنند. ولی نیروهای پلیس توانستند آن ها را متفرق سازند.

در داخل اسرائیل، مهار کردن ابعاد شیوع بیماری همچنان اداره دارد و هر روز از شمار مبتلایان جدید کاسته می شود.ولی کارشناسان احتمال می دهد که یکی از علل آن ممکن است پایین آمدن شمار افرادی است که مورد آزمایش تشخیص کورونا قرار گرفته اند. ولی در همان حال شمار شفایافتگان همچنان به سرعت بالا می رود و در حالی که شمار مبتلایان در شبانه روز اخیر، یازده تن اعلام گردیده، پانزده تن بیمارستان را ترک گفته اند و از میان ۱۶ هزار و هفتصد نفری که در طول زمان به کورونا مبتلا گردیده اند، شمار بستری شدگان در حال حاضر دو هزار و سیصد نفر است. خوشبختانه در دور زو اخیر کسی در اثر ابتلا به کورونا فوت نکرده است

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید