20
شنبه, آوریل
شنبه 1 ارديبهشت 1403 Saturday 20 April 2024 11 شوال 1445

ترکیه به یونان حمله کرد !

خاور میانه

خبری که هیچ جا پخش نشد،

۲ روز پیش نیروهای ویژه ارتش ترکیه با ۳۵ سرباز و فرمانده آنها به منطقه سیل خیز شرق رودخانه اورس نزدیک به شهر فرس در یونان وارد شده و پس از مستقر شدن پرچم ترکیه را با نصب بر روی شاخه یک درخت افراشته کردند.
با توجه به عضویت یونان در اتحادیه اروپا و عضویت ترکیه در سازمان دفاعی ناتو وضعیت این اشغال یونان توسط ترکیه که دشمنی دیرینه دارند بسیار گیج کننده است.
این منطقه به دلیل تغییر مسیر رودخانه اورس که مرز رسمی‌ بین ۲ کشور عصر از ترکیه جدا و جزو خاک یونان میشود، ولی‌ ارتش ترکیه این ادعا را قبول ندارد و میگوید، تغییر مسیر نمیتواند باعث جدایی خاک این کشور از میهن شود.
رودخانه اورس یکی‌ از نقاط کنترل شده برای جلوگیری عبور پناهندگان از شرق بخصوص ایران، افغانستان و عراق به اروپا میباشد که پس از عبور از ترکیه از این نقطه وارد یونان میشوند.
چند ماه پیش دولت ترکیه کنترل خود از این منطقه را پایان داد و پروانه داد تا بیش از ۱۰ هزار پناهجو در اطراف مرز یونان و این رودخانه تجمع کنند.
این منطقه کوچک حتا جای چادر زدن ۳۵ سرباز ترک را هم بسختی دارد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید