26
جمعه, آوریل
جمعه 7 ارديبهشت 1403 Friday 26 April 2024 17 شوال 1445

کیم جونگ اون در کنار خواهرش

جهان

چند هفته پس از ناپدید شدن کیم‌جونگ اون و در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت سلامت او شدت گرفته بود، رسانه ملی کره شمالی شنبه دوم مه گزارش داد که رهبر این کشور در مراسم افتتاح کارخانه تولید کود در شمال پیونگ‌یانگ شرکت کرده است.

 به گزارش خبرگزاری رویترز و به نقل از رسانه ملی کره شمالی (KCNA) اعلام کرد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در افتتاحیه روز جمعه یکم مه/ ۱۲ اردیبهشت یک ربان را قیچی کرد و شرکت‌کنندگان در این مراسم «برای ولایت اعظم، طوفانی از فریاد شادی و “هورا” به راه انداختند.»

عکس‌هایی از کیم در حال لبخند زدن و صحبت کردن با همراهان خود و همچنین در حال گشت زدن در کارخانه بعد از مراسم افتتاحیه منتشر شده است. اعتبار این عکس‌ها که در وبسابت یک روزنامه رسمی کره شمالی منتشر شده قابل تایید نیست.

بسیاری از افراد حاضر در جمعیت شامل افسران ارتش و اعضای حزب حاکم و مجریان پروژه ماسک به صورت زده و با فاصله از محل استقرار کیم و همراهنش ایستاده بودند.

مقامات ارشد کره شمالی از جمله خواهر جوانتر کیم، کیم یو جونگ، رهبر کره شمالی را در این مراسم همراهی می‌کردند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا گفته که هنوز ترجیح می‌دهد درباره این گزارش اخیر رسانه ملی کره شمالی اظهار نظری نکند. او به خبرنگاران گفته «در زمان مناسب حرفی داریم برای گفتن.»

گمانه‌زنی درباره سلامت کیم
گمانه‌زنی درباره سلامت کیم بعد از آنکه او در سالگرد تولد بنیان‌گذار دولت کیم ایل سونگ در ۱۵ آوریل حضور پیدا نکرد بالا گرفت. این روز یک تعطیلی بزرگ در کره شمالی است و کیم به عنوان رهبر کشور معمولاً در این روز در آرامگاه پدربزگ خود حضور پیدا می‌کند.

آخرین حضور او در انظار عمومی اما ۱۱ آوریل بود. در این تاریخ رهبر کره شمالی در جلسه حزب حاکم کارگران شرکت کرد.

بعد از غیبت او از مراسم سالگرد، یک رسانه خبری کره جنوبی که روی مسائل کره شمالی تخصص دارد خبر داد که کیم دوران نقاحت یک عمل قلبی عروقی را سپری می‌کند. پس از آن زنجیره‌ای از گزارش‌های تایید نشده درباره شرایط و سلامت رهبر کره شمالی منتشر شد.

یک مقام ارشد کره جنوبی درباره غیبت کیم گفته است که دلیل ناپدید شدن او می‎تواند شیوع بیماری کرونا باشد. سایر کارشناسان مسائل کره جنوبی نیز این احتمال را مطرح کرده اند. دولت کره شمالی رشته ای از اقدامات سختگیرانه برای مقابله با شیوع کرونا را آغاز کرده است.

حضور کیم در کارخانه تولید کود با هدف نشان دادن دغدغه رهبر کره شمالی نسبت به امنیت غذایی و اقتصادی مردم صورت گرت، اما کارشناسان هسته‌ای می‌گویند که این کارخانه احتمالا پوششی ساختگی برای واحدهای غنی‌سازی اورانیوم است.

یک گزارش که مرکز مطالعات منع گسترش در کالیفرنیا منتشر کرده ادعا می‌کند که مدارکی قوی در خصوص نقش این کارخانه در استخراج اورانیوم در دست دارد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید