26
جمعه, آوریل
جمعه 7 ارديبهشت 1403 Friday 26 April 2024 17 شوال 1445

"منگ وانجو"، مدیر مالی شرکت چینی "هوآووی" © afp

جهان

خانم هتر هولمز، قاضی دیوان عالی کانادا اعلام کرد که روند قانونی استرداد "منگ وانجو"، مدیر مالی شرکت چینی "هوآووی" به آمریکا باید ادامه یابد. دولت آمریکا منگ وانجو را متهم کرده که برای دور زدن تحریم های واشنگتن علیه ایران بانک های آمریکا را فریب داده است. مدیر مالی شرکت چینی از سال ٢٠١٨ در منزل خود در کانادا زندانی است.

 تصمیم قاضی کانادایی مناسبات اوتاوا و پکن را تیره ساخته است. در واکنش به این تصمیم سفیر چین در کانادا این کشور را متهم کرد که "می کوشد در همدستی با آمریکا شرکت هوآووی و دیگر شرکت های چینی فناوری های پیشرفته را به زمین بزند."

منگ وانجو دختر میلیاردر چینی، رن زنگ، و پایه گذار شرکت چینی هوآووی است. او در دسامبر ٢٠١٨ به در خواست مقامات آمریکا که حکم بازداشت وی را صادر کردند در کانادا دستگیر شد.

مقامات آمریکا منگ وانجو را متهم به تخلفات بانکی کرده و گفته اند که نامبرده بانک "اچ اس بی سی" را دربارۀ مناسبات هوآووی با یک شرکت فعال در ایران فریب داده و به این ترتیب این بانک را به دلیل نقض تحریم های آمریکا در معرض مجازات ها و جریمه های سنگین این کشور قرار داده است.

هتر هولمز، قاضی دیوان عالی کانادا گفته است که تخلفات خانم وانجو در صورتی که در این کشور صورت می گرفت جرم محسوب می شد، حتی اگر دولت کانادا تحریم های مشابه ای علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال نمی کند. قاضی کانادایی سپس افزوده است : قوانین کانادا در خصوص تخلفات بانکی فراتر از مرزهای ملی می روند. وکلای منگ وانجو خواستار ختم پیگرد علیه موکل خود شده اند، زیرا، به گفتۀ آنان کانادا جمهوری اسلامی ایران را هدف تحریم قرار نداده است.

متن توسط : ناصر اعتمادی

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید