19
جمعه, آوریل
جمعه 31 فروردين 1403 Friday 19 April 2024 10 شوال 1445

شعله‌کشیدن مجدد جنگ لفظی میان ترکیه و یونان

جهان

مسائل و معضلات بسیاری باعث افروخته‌شدن آتش اختلافات میان ترکیه و یونان می‌شود و مشاجرات لفظی میان این دو کشور نیز، فروکش نکرده‌است.

 در تازه‌ترین دور تنش‌های کلامی میان دو دولت، وزارت خارجه ترکیه، مراتب ناخشنودی خود را از مواضع وزیر خارجه یونان ابراز داشت که به بیان این وزارت خانه، بسیار اهانت‌آمیز بود تا حدی که حامی اقصوی سخنگوی وزارات خارجه ترکیه، نیکوس دندیاس وزیر خارجه یونان را به علت توصیف ترکیه به عنوان «کشوری بربریت منش»، بشدت هدف انتقاد قرار داد.

اقصوی، پنجشنبه 28 مه در بیانیه‌ای عنوان کرد: «اقدام یونان به توصیف ترکیه به عنوان کشوری بربریت منش، آنهم از سوی کشوری که انواع ستم را در حق پناهجویان بیگناه موجود در مرزهایش روا می‌دارد، حقیقتاً خجالت‌آور است و یونان باید در وهله نخست، از وحشی گری دست بردارد.»

ظاهراً وزیر خارجه ترکیه فراموش کرده که جهتی که این «بیگناهان» را هدف قرار داده، کشور متبوعش است.» !!

او افزود که، گفته دندیاس بیانگر این است که یونان به جای گفت‌وگو، بیشتر خواهان تشدید تنش میان دو کشور است و مسئولان یونان در راستای تحریف حقایق به شکلی هستند که با دیدگاه‌های سیاست داخلی دولت آتن، همخوانی داشته باشد.

اقصوی در ادامه گفت: «ما از رهبری یونان دعوت می‌کنیم تا راهبرد عقلانی «دشمن دشمن من، دوست من است» را درپیش بگیرد.»

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه مدعی گردید که یونان به شکلی آشکار، حقوق پناهجویان و آزادی‌های آنها را نقض می‌کند و این موارد نقض از سوی سازمان‌های حقوق بشر، ثبت شده ولی به این نکته اشاره نکرد که چه جهتی، پناهجویان را درمرزهای یونان رها کرده و آواره ساخته‌است.

Turkey Refugees

یونان خطاب به ترکیه: ما فراموش نکردیم
این سخنان سخنگوی وزارت خارجه ترکیه، مسئولان یونانی را از پاسخگوئی بازنداشت به طوریکه آتن به آنکارا یادآوری کرد که اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه، یونان را به عنوان کشوری دارای عملکرد نازیسیستی و فاشیسیتی، توصیف کرده‌است.

وزیر خارجه یونان در ارتباط با تفاصیل روابط این کشور با ترکیه، اخیراً مشکلات موجود در این روابط را در مصاحبه با یکی از ایستگاه‌های رادیویی یونان فاش ساخته و تأکید کرده‌است که یونان با مشکلات مزمن و مکرری با ترکیه روبرو می‌باشد.

او افزود که بسیار دردناک است که ترکیه در اوج بحران خود و بحران جهانی ناشی از کرونا و بجای یافتن راه حل برای مشکلات موجود و حل ناشده میان دو کشور، درحال تحریک و ایجاد مشکلاتی است که وجود خارجی نداشته و توجیهی هم ندارند.

Turkey Refugees 1

یونان خطاب به ترک‌ها: بر اساس قانون عمل کنید
وزیر خارجه یونان تأکید کرد که مشکلات ترکیه، فقط با یونان نیست بلکه «نگریستن به شیوه بیان بسیاری از مسئولان ترک و دولتمردان این کشور و نحوه دیدگاه و افکار آنها، بیشتر وقت‌ها، ما را به یاد این می‌اندازد که گویی آنها در صدد اجرای عملیات نظامی در آینده نزدیک هستند.»

او افزود: «دولت ترکیه باید دریابد که باید در چهارچوب قاون بین‌المللی فعالیت کند.»

او با تأکید بر این که نحوه عملکرد ترکیه درمدیریت أوضاع، کمکی به این کشور نمی‌کند، گفت: «اگر دائماً درکار ایجاد مشکلات جدید و درگیری‌های خیال بافانه و توهمی؛ آنهم به هدف افزایش گستره اختلافات باشیم، قادر به حل معضلات نخواهیم بود. مسائل به این شیوه مدیریت نمی‌شوند.»

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید