26
جمعه, آوریل
جمعه 7 ارديبهشت 1403 Friday 26 April 2024 17 شوال 1445

آتش‌نشانان استرالیایی در تلاش برای خاموش کردن آتش در جنگل‌های اطراف دریاچه کانجول در جنوبی غربی شهر سیدنی.

جهان

نتایج تحقیقات صندوق جهانی طبیعت وحش نشان می‌دهد در آتش‌سوزی‌های پارسال و امسال در جنگل‌های استرالیا حدود سه میلیارد جانور از جمله کانگوروها و کوآلاها از بین رفته یا آسیب دیده‌اند.

 نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد شمار حیوانات کشته و آواره شده در نتیجه آتش‌سوزی‌های این کشور سه برابر تخمین‌های قبلی بوده است.

بر اساس این تحقیقات که روز سه‌شنبه هفتم مرداد منتشر شد، ۱۴۳ هزار پستاندار، ۲.۴۶ میلیارد خزنده و ۱۸۰ میلیون پرنده تحت تاثیر این آتش‌سوزی‌ها قرار گرفته‌اند.

۱۱ میلیون هکتار از جنگل‌ها و مراتع استرالیا در جریان آتش‌سوزی‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ از بین رفته‌اند که از لحاظ وسعت، برابر با نیمی از خاک بریتانیا است.

صندوق جهانی طبیعت وحش می‌گوید ابعاد این آتش‌سوزی‌ها و آسیب دیدن جانوران نشان می‌دهد که «بدترین» فاجعه حیات وحش در تاریخ معاصر جهان اتفاق افتاده است.

همچنین بسیاری از جانوران محلی جنگل‌هایی که دچار آتش‌سوزی شده بودند، مجبور به فرار به مناطق دیگر شده و با گرسنگی و کمبود منابع تغذیه مواجه شده‌اند.

این نهاد بین‌المللی قبلا تخمین زده بود که یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون جانور در این مناطق آسیب دیده‌اند و اساس تحقیقات آنها بر روی مناطقی بوده که آتش‌سوزی گسترده اتفاق افتاده بود، اما تحقیقات جدید همه مناطق آتش‌سوزی و همچنین مناطقی که از این آتش‌سوز‌ی‌ها متاثر شده‌اند را در برمی‌گیرد.

آتش‌سوزی‌ها که از سپتامبر ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۲۰ ادامه داشت، همچنین موجب مرگ ۳۴ نفر و بیش از هزار واحد مسکونی شده است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید