04
شنبه, می
شنبه 15 ارديبهشت 1403 Saturday 4 May 2024 25 شوال 1445

نمایش موشکی کره شمالی

جهان

ارتش کره جنوبی اعلام کرد روز شنبه، به وقت محلی، کره شمالی دو موشک را که به نظر می‌رسید موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد باشند به سمت ساحل شرقی شبه جزیره کره پرتاب کرد.

 

برخی ناظران این اقدام پیونگ‌یانگ را در بحبوحه‌ بحران شیوع کرونا یک نمایش اقتدار ارزیابی می‌کنند. این نمایش موشکی پس از آن اتفاق افتاد که کره شمالی اعلام کرد قصد دارد در ماه آوریل نشست مجلس قانون‌گذاری را برگزار کند.

در اوایل همین ماه، کره شمالی باز هم به پرتاب موشک‌های کوتاه‌برد و چندین راکت دیگر اقدام کرده بود. پس از آن، آمریکا و چین از کره شمالی خواستند برای گفتگو در مورد پایان برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود به پای میز مذاکره برگردد.

به گفته ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، موشک‌های روز شنبه از استان پیونگان شمالی پرتاب شده‌اند. این استان، در شمال غربی شبه جزیره کره و در مجاورت مرز چین واقع شده است.

گارد ساحلی ژاپن، روز شنبه اعلام کرد که موشک‌های پرتابی کره شمالی خارج از آبهای منطقه آزاد تجاری ژاپن فرود آمده است.

کره شمالی روز شنبه و پیش از پرتاب موشک‌ها‌ اعلام کرد جلسه مجلس عالی خلق که نهاد قانونگزاری فرمایشی این کشور است را در ماه آوریل در پیونگ‌یانگ برگزار می کند. در حالی‌که در پی شیوع جهانی کرونا همه کشورها به قرنطینه کردن جمعیت خود روی آورده‌اند، در این نشست ۷۰۰ رهبر کره شمالی در یک مکان دورهم جمع خواهند شد.

ناظران تحولات کره، این اقدام را به عنوان نمایش اقتدار پیونگ‌یانگ در کنترل شیوع کرونا ارزیابی می‌کنند.

ریچل مینیانگ لی، از دست اندرکاران وب‌سایت ان‌کی نیوز، که کارش نظارت بر اخبار کره‌شمالی است، می گوید: «این نشست برگزار خواهد شد تا به عنوان نمایش نهایی قدرت کره شمالی در جلوگیری از کرونا قلمداد ‌شود.»

کره‌شمالی تاکنون هیچ موردی از شیوع کرونا را، گزارش نکرده است. با این حال، یک مقام بلند پایه نظامی آمریکا ابراز اطمینان کرده است که موارد ابتلا در کره شمالی نیز وجود دارد.

در همین حال، خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، کی‌سی‌ان‌ای، از اقدام رهبر این کشور کیم یونگ اون در فرماندهی یک مانور توپخانه‌ای در روز جمعه خبر داد. در عکس‌های منتشر شده از این رویداد مقامات کره شمالی بدون ماسک حضور دارند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید