23
سه شنبه, آوریل
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 Tuesday 23 April 2024 14 شوال 1445

پیام نوروزی پرزیدنت ترامپ

جهان

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده در نخستین روز سال نو خورشیدی با پیام تبریک نوروزی،‌ به اعتراضات یکسال گذشته مردم ایران اشاره کرد.

 

متن کامل پیام رئیس جمهوری آمریکا که روز اول فروردین ۱۳۹۹ صادر شد به این شرح است:

من برای همه کسانی که در آمریکا و سراسر جهان نوروز را جشن می‌گیرند، بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

نوروز، نخستین روز بهار، آغاز سال نو پارسی است و ایرانیان و بسیاری دیگر از مردم در سراسر خاورمیانه، آسیای میانه، ایالات متحده، و دیگر نقاط جهان آن را جشن می‌گیرند.

سالی که گذشت برای مردم ایران [سالی] تاریخی بود. ما ایرانیان شجاع و بی‌باک را دیدیم که در سراسر کشور در اعتراض به فساد حکومت‌شان به پا خاستند و خواستار پاسخگویی [مسئولان] شدند. مردم ایران روشن کرده‌اند که می‌خواهند رهبرانی داشته باشند که نماینده آنها باشند، نه در خدمت منافع رژیم فاسدشان. مردم ایران شایسته داشتن رهبرانی هستند که به حرف آنها گوش دهد، به آنها احترام بگذارد، و بر روی آنها سرمایه‌گذاری کند؛ نه رهبرانی که همزمان با هدر دادن پول مردم برای پیشبرد جاه‌طلبی‌های هسته‌ای خود و آزمایش‌ موشک‌های بیشتر، آنها را هدف قرار داده و محاکمه کنند.

نوروز زمان تازه شدن است؛ تازه شدنی که موجب می‌شود کسانی که این مناسبت را جشن می‌گیرند تشویق شوند و با آغوش باز پذیرای روحیه تازه‌ای از خوش‌بینی باشند. مردم ایران توانایی‌های دست‌نخورده بسیار بزرگی دارند. فرهنگ آنها درخشان است و ایرانیان در حوزه‌های مختلف ریاضیات، علوم، حقوق، فناوری، و هنر سرآمد هستند. آنها شایسته برخورداری از آینده‌ای همراه با صلح و کامیابی در خانه و همراه با همه کشورهای دیگر هستند. در حالی که آنها این فصل امیدواری تازه را آغاز می‌کنند، ما به همراه متحدان و شرکایمان در سراسر جهان، آینده‌ای روشن‌تر و آزادتر را برای ایران آرزو می‌کنیم.

من، به نمایندگی از ایالات متحده، گرم‌ترین شادباش‌هایم را به مناسبت نوروزی سرشار از شادی و صلح تقدیم می‌کنم. امروز، ما یک بار دیگر به یاد می‌آوریم که نیروهای [در خدمت] رهایی و آزادی همواره بر شر و سرکوب غلبه خواهند کرد.

نوروز پیروز!

پیشتر،‌ مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا، نیز با صدور بیانیه‌ای نوروز را تبریک گفته بود.

آقای پمپئو پنجشنبه ۲۹ اسفند نوشت که او به همراه رئیس جمهوری آمریکا، برای همه کسانی که نوروز را جشن می‌گیرند، شادمانی، تندرستی، و کامیابی آرزو می‌کند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید